Kiedy można rozpocząć naukę na odległość?

przez | 13 czerwca, 2022

To, czy rozpoczęcie zdalnego nauczania jest wykonalne, zależy od kilku czynników. Po pierwsze, okręgi szkolne muszą udokumentować, ilu pracowników będzie poza klasą i dlaczego przechodzą na nauczanie zdalne. Na przykład, ostatni raport z Tennessee wykazał, że liczba przypadków koronawirusa wzrosła o 102% podczas przerwy zimowej. Ten skok oznacza, że urzędnicy szkolni mogą nie być w stanie uzasadnić przejścia na zdalne nauczanie aż do momentu, gdy przerwa się skończy.

Uczniowie

Jeśli uczeń nie jest w stanie uczęszczać do klasy lub doświadcza trudności ekonomicznych, zdalne nauczanie może nie być dla niego. Ponadto, uczniowie mogą nie być wyposażeni w technologię lub wskazówki niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Nauczanie zdalne może być również problematyczne dla uczniów niepełnosprawnych lub z niestabilnym środowiskiem domowym. Istnieje kilka sposobów, aby pomóc tym studentom odnieść sukces w świecie edukacji na odległość.

Po pierwsze, ważne jest, aby uzyskać protokoły zdrowotne w porządku. Pozwoli to zminimalizować wszelkie opóźnienia w nauce i wspierać studentów w czasie kryzysu. Podczas gdy wielu uczniów nie będzie mogło bezpiecznie powrócić do klasy w pełnym wymiarze godzin, zdalne nauczanie może pomóc im uniknąć ryzyka związanego z tradycyjną nauką w klasie. Z tego powodu okręgi szkolne są zobowiązane do oferowania wysokiej jakości edukacji zdalnej dla swoich uczniów.

Obecnie jedna trzecia uczniów na całym świecie nie może uczęszczać do szkoły, ponieważ mieszka na obszarach wiejskich. Liczba ta znacznie wzrasta w krajach o niskich i średnich dochodach. Ponadto uczniowie z najbiedniejszych 40 procent populacji stanowią nieproporcjonalnie dużą część tych nieosiągalnych uczniów. W krajach o wysokim poziomie ubóstwa odsetek nieosiągalnych studentów wynosi aż 47 procent. Natomiast w krajach o średnim dochodzie odsetek ten waha się między 74 a 86 procent.

Innym przykładem jest sytuacja, gdy uczniowie są niepełnosprawni, co uniemożliwia im uczęszczanie do szkoły. Dla uczniów z niepełnosprawnością kształcenie zdalne może być rozwiązaniem. Jednak uczniowie muszą mieć dostęp do komputera z dostępem do Internetu.

Rodzice

Przejście z tradycyjnej szkoły do nauczania zdalnego może być wyzwaniem. Niektórzy rodzice chcą, aby klasy pozostały otwarte w szczytowych okresach roku szkolnego, podczas gdy inni chcą opcji zdalnego nauczania. Chociaż te wymagania mogą być trudne, istnieją pewne kroki, które rodzice mogą podjąć, aby ułatwić przejście. Po pierwsze, weź pod uwagę wiek swoich dzieci. Jeśli Twoje dziecko jest przedszkolakiem, prawdopodobnie będziesz musiał wygospodarować trochę czasu na pracę z nim w jego własnym pokoju. Alternatywnie, rodzeństwo może potrzebować pracy w oddzielnych pokojach, aby zapewnić, że nie ma konfliktu. Używanie słuchawek z redukcją hałasu może pomóc w osiągnięciu tego celu.

Po drugie, zastanów się, jak rodzice mogą uczestniczyć w spotkaniach szkolnych. Wielu rodzicom, w tym jedynym opiekunom, trudno jest uczestniczyć w spotkaniach rady szkoły w godzinach wieczornych. Korzystanie z aplikacji pozwala im uczestniczyć w tych spotkaniach bez wychodzenia z domu. Niektórzy rodzice będą mogli nawet wirtualnie spotkać się z nauczycielem swojego dziecka, jeśli nie będą mogli uczestniczyć w nich osobiście.

Na koniec postaraj się regularnie kontaktować z nauczycielem. Nauczyciele często mogą być daleko, co utrudnia komunikację. Tworzenie planu dziennego jest doskonałym sposobem na to. Plan dzienny jest kombinacją harmonogramu i rzeczy do zrobienia, które wyznaczyłeś dla swojego dziecka. Upewnij się, że regularnie komunikujesz się z nauczycielami swojego dziecka i modelujesz skuteczną komunikację, aby ułatwić przejście dla wszystkich zaangażowanych stron.

Szkoły

Szkoły mogą rozpocząć zdalne nauczanie, jeśli mają wystarczającą liczbę pracowników i odpowiednią technologię. W Filadelfii prawie jedna trzecia szkół przechodzi na nauczanie zdalne. Ale wiele innych odwraca zmiany kursu i powraca do modelu samodzielnego nauczania. Niektóre dzielnice całkowicie wycofują się z wirtualnego nauczania na żywo, podczas gdy inne skupiają się na rozwijaniu bardziej zindywidualizowanego podejścia do programu. W Newark, New Jersey, 40-tysięczny okręg szkolny korzysta ze zdalnego nauczania do końca tego tygodnia.

W roku szkolnym 2020-21 uczniowie w specjalnych programach edukacyjnych mogą zdecydować się na zdalne nauczanie. W szkołach prowadzonych przez dystrykt uczniowie, którzy wybiorą nauczanie zdalne, nie stracą miejsc, ale będą mogli w następnym roku wrócić do nauki w formie stacjonarnej. Nie mogą jednak zmienić zdania po rozpoczęciu roku szkolnego. Ponadto nauka zdalna nie może być stosowana jako środek dyscyplinarny.

Rozwój kształcenia online spowodował kilka zmian. Prawie wszystkie z 20 największych okręgów szkolnych w kraju oferują obecnie opcję zdalnego nauczania. Prawie połowa planuje oferować więcej wirtualnych szkół niż przed pandemią, a prawie wszystkie z nich zaoferują ponad połowie swoich uczniów wirtualną edukację w pełnym wymiarze godzin. Zmiany w szkolnictwie internetowym sugerują, że pandemia wywarła trwały wpływ na sposób prowadzenia edukacji przez szkoły. Chociaż zdecydowana większość uczniów powróciła do tradycyjnych budynków szkolnych jesienią ubiegłego roku, niewielka, ale znacząca liczba rodzin zdecydowała się pozostać w trybie wirtualnym. W odpowiedzi, wiele dystryktów albo rozszerzyło swoje istniejące opcje wirtualnej edukacji, albo rozpoczęło tymczasową opcję zdalną.

Zdalne nauczanie jest ważną strategią zakwaterowania przypadków COVID-19, ale właściwa polityka musi być wprowadzona, aby zapewnić jakość nauki. Musi ona również zapewnić zaspokojenie podstawowych potrzeb ludzkich i społecznych studentów.

Przypadki COVID-19

Ze względu na ostatni wzrost liczby przypadków COVID-19, niektóre okręgi szkolne zaczęły wykorzystywać zdalne nauczanie, aby zaspokoić potrzeby uczniów. Ostatnie ogłoszenie z Penquis Valley High School wyjaśnia, że dystrykt ocenia wykonalność zdalnego nauczania w celu zaspokojenia potrzeb uczniów. Chociaż szkoła pozostanie otwarta przez cały tydzień, administratorzy zdecydują, czy reszta tygodnia będzie poświęcona na tradycyjne nauczanie w klasie.

Zdalne nauczanie wymaga kombinacji metod, aby osiągnąć cele zdalnego nauczania i uczenia się. Jedną z metod jest blended learning, który polega na dostarczaniu materiałów edukacyjnych studentom w środowisku mieszanym. Proces ten jest bardziej opłacalny zarówno dla studenta, jak i dla szkoły, a także oferuje większą koncentrację na uczniu.

W Cleveland liderzy szkolni zdecydowali się na wdrożenie zdalnego nauczania, idąc wbrew życzeniom republikańskiego kierownictwa, które nalegało na regularne sesje szkolne. Jednak powrót do pracy był ostatnią rzeczą na głowie wielu rodziców. Dwa telefony, odebrane w połowie grudnia, przerwały Kelli Gay okres świąteczny. Jej mąż i najstarszy syn uczestniczyli w osobnych przyjęciach świątecznych na Florydzie i zostali narażeni na kontakt z wirusem. Zarówno oni, jak i cała ich rodzina przeszli pozytywny test na Covid-19, choć wszyscy byli częściowo zaszczepieni.

Podczas gdy zdalne uczenie się zapewnia zdalny dostęp do studentów w odległych obszarach, pogłębia również istniejące klasowe i rasowe nierówności edukacyjne w Stanach Zjednoczonych. Według ostatniego raportu Southern Education Foundation, prawie jedna trzecia afroamerykańskich dzieci nie ma dostępu do Internetu w domu. Dysproporcje te pogłębia również brak połączenia internetowego w domach biedniejszych rodzin.

Braki kadrowe

Podczas gdy idea w pełni zdalnej klasy jest ekscytująca, rzeczywistość jest taka, że zapewnienie personelu w klasie może być wyzwaniem. Nauczyciele mogą być zmuszeni do poświęcenia czasu na planowanie i dni wolnych w celu dostosowania się do braku personelu. W rzeczywistości, jeden okręg szkolny w New Jersey musiał zamknąć dwie szkoły z powodu braków kadrowych.

Szkoły borykają się z powszechnymi brakami kadrowymi, które dotykają 3,2 miliona nauczycieli i 91 tysięcy dyrektorów. Brakuje również około trzech milionów pracowników pomocniczych. Jedno z ostatnich badań przeprowadzonych przez Education Week wykazało, że czterdzieści procent liderów okręgów i dyrektorów stwierdziło, że braki kadrowe są niezwykle trudne do zaspokojenia. Sytuacja ta jest powodem do niepokoju dla wielu pedagogów.

Pomimo wyzwań związanych z brakami kadrowymi, niektóre szkoły przyjęły nauczanie na odległość. W North College Hill City Schools, na przykład, uczniowie mogą teraz uzupełniać zadania z domu, korzystając z platformy edukacyjnej o nazwie Seesaw. Platforma ta pomaga nauczycielom ocenić reakcje uczniów i ich stosunek do materiału.

Innym przykładem jest dystrykt społecznościowy Detroit Public Schools. Dystrykt ten niedawno zaczął korzystać ze zdalnego nauczania przez trzy piątki w grudniu. Superintendent Nikolai Vitti powiedział, że było to konieczne ze względu na rosnące obciążenie zdrowia psychicznego i przypadki COVID.

Lokalnie opracowane plany zdalnego nauczania

Lokalnie opracowane plany zdalnego nauczania muszą uwzględniać specyficzne potrzeby i zasoby każdego okręgu lub szkoły. Czynniki te mogą obejmować wielkość okręgu, partnerów edukacyjnych, łączność, wiek uczniów i niepełnosprawność. Plany powinny oferować różnorodne możliwości nauki dla uczniów. Ponadto plany muszą odnosić się do stylów uczenia się uczniów i uwzględniać cyfrowe bariery dostępu.

Lokalnie opracowane plany nauczania na odległość muszą również uwzględniać potrzeby lokalnych interesariuszy. Dotyczy to takich interesariuszy jak państwowe zespoły wsparcia, centra usług edukacyjnych i instytucje szkolnictwa wyższego. Ważne jest także, aby włączyć do tego procesu organizacje społeczne, specjalistów od zdrowia behawioralnego i dostawców usług zdrowotnych z okolicy. Interesariusze ci powinni zostać zaproszeni do udziału w procesie planowania, aby przekazać informacje zwrotne na temat planu.

Lokalnie opracowane plany nauczania na odległość muszą zawierać szczegółowe informacje o zajęciach dla wszystkich uczniów. Muszą również nakreślić metodę monitorowania frekwencji. Jeśli okręg szkolny nie przestrzega tych wymogów, ryzykuje utratę funduszy państwowych lub otrzymanie zwolnienia za brak czasu nauczania. Aby tego uniknąć, państwa powinny stawiać ambitne oczekiwania wobec nauczania zdalnego i wspierać okręgi w czasie kryzysu. W przeciwnym razie nierówności w okręgach mogą się pogłębić, a luki w nauce nadal będą się powiększać.

Szkoły gotowe na przyszłość powinny zapewnić zasoby, które pomogą im stworzyć środowisko uczenia się skoncentrowane na uczniu. Powinny one zapewnić uczniom wysokiej jakości naukę oraz zaspokojenie ich potrzeb społecznych i emocjonalnych. Polityka nauczania na odległość powinna uwzględniać wyjątkowe potrzeby uczniów, zapewniając jednocześnie skuteczne świadczenie podstawowych usług.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *